יום שישי, 4 במרץ 2011

שאלות ותשובות על פיסול בנייר

מאמר זה בא לתת מגוון תשובות ושאלות, טיפים והמלצות לכל מי שרוצה להתחיל להתנסות בתחביב הנחמד של פיסול בנייר. במאמר זה תלמדו איך מכירים את עיסת הנייר, אילו חומרים נדרשים ליצירת הפיסול והיכן ניתן ללמוד אומנות זו.

הפיסול בנייר הוא אומנות מיוחדת וקדומה, שככל הנראה הומצאה בסין העתיקה. עם השנים, התפתחה אומנות זו והפכה לפופולארית מאוד. לאט לאט היא הגיעה לרחבי אירופה ושם פותחו מיומנויות עבודה ושיטות נוספות לעבודה עם הנייר. השיטה העיקרית והמקורית הייתה לערבב חלקיקי נייר עם דבקים שונים ובתום העבודה לצפות בשכבות לקה שונות. באותן שנים היצירות שנעשו בעזרת הנייר כללו רהיטים, כלי בית, מסכות לפסטיבלים וכלים נוספים ששימשו לעמים ולתרבויות עתיקות. חלק מהיצירות נשמרו עד היום וכשרבים מתבוננים בהן הם מתקשים להאמין שהמרכיב היחידי לעבודה היה נייר.

תהליך היצירה והפיסול בנייר כיום

בשנים האחרונות זכתה האומנות והיצירה באמצעות הנייר בהכרה מחודשת בעיקר מכיוון שמדובר בעבודה אומנותית מאוד, אסתטית וכמובן תורמת בשמירה על איכות הסביבה בעזרת המחזור. ההפיסול בעזרת עיסות הנייר נחשב כאמצעי קל ומהנה ליצירה ולביטוי עצמי. הנייר הוא חומר גלם זול, מאוד נפוץ, נגיש, גמיש ונוח לעבודה. עיסת הנייר עצמה נוצרת מעירבוב של חלקיקי נייר שונים: ניר עיתון, נייר גרוס, נייר טואלט, קרטוני ביצים הגזורים לחלקיקים ועוד. את חלקיקי הנייר השונים מכניסים לתערובת דבקים עיסתית ומעבדים בצורות שונות. כאשר מסיימים את העבודה עם עיסת הנייר, הכרחי להשאיר אותה לייבוש ליומיים לפחות. לאחר שהחפץ יבש לחלוטין אפשר לשדרג ולצבוע אותו בשיטות שונות, ניתן לצפות אותו בשכבות של לקות למיניהן, לצבוע בצבעי אקריל או להוסיף קישוטי נייר צבעוני בשכבות שונות. בתום הייבוש הסופי מתקבל מוצר קשיח מאוד, אותו לא ניתן למחזר בפעם נוספת או לעבד לצורה שונה. בעזרת הפיסול בנייר אפשר להפיק מגוון של חפצי אומנות, כלי בית וכלי נוי מרהיבים ביופיים, כגון: מאפרות, כלי מטבח ועוד.



מהם הדבקים הנחוצים לעבודה ולפיסול בנייר?

על מנת להתחיל לעבוד עם עיסות נייר צריך להשתמש בדבקים כגון: דבק טפטים, דבק פלסטי שנמהל על ידי מים וקיימת אפשרות להשתמש גם בדבק קמח מבושל, המוכן בצורה עצמאית. דבק הקמח נחשב לדבק הזול ביותר. תוכלו לקבל טיפים נוספים באתר סקרנל, טיפים שיעזרו לכם לשפר את יכולות הפיסול שלכם.

לימוד פיסול בנייר:

כיום, קיימים היום הרבה מאוד קורסים, סדנאות וחוגים המוקדשים ללימודי פיסול בנייר ועיסות נייר. קורסים אלו פזורים ברחבי הארץ ומקנים לתלמידים את כל הידע הדרוש ליצירת יצירות אומנות מיוחדות ביופיין, בעזרת חומר הגלם נייר. הלימודים מתנהלים במסגרת לימוד קטנות, בדרך כלל בקבוצות וצורת הלימוד מותאמת לקצב ההתקדמות הכללי של הקבוצה. הלימודים הינם חווייתיים מאוד, מעשירים ומתאימים לכלל האוכלוסייה בכל הגילאים.
פיסול בנייר- התחביב המושלם לכל אחד!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה