יום ראשון, 6 במרץ 2011

פיסול בפימו - שאלות ותשובות בנושאי פיסול

הפוסט השלישי בסדרת המאמרים לא עוסק בנייר, אלא בא לענות על מגוון שאלות ותשובות שיעזרו לכם להשתלט על האומנות של הפיסול בפימו.

מהו הפימו ומהו הפיסול בפימו בו?

הפימו נחשב לחומר פולימרי המיועד לעיצוב ולפיסול, הפימו נקרא גם לעיתים "חימר פולימרי". יוצר הפימו והוגה הרעיון של הפיסול בפימו, הוא אברהרד פאבר. כיום הפימו מיוצר על ידי חברת אברהרד פאבר שבגרמניה. ניתן להשיג את הפימו בחנויות תחביב ופנאי רבות, בחנויות של אומנות, צעצועים או בחנויות של מכשירי כתיבה.
למרות שקיימים הרבה סוגים של חומר פולימרי בעל תכונות דומות לפימו, הפיסול בפימו נחשב לנוח מכולם, שכן חומר הפימו ידוע בנוחיותו לשימוש, לעיצוב ולפיסול דברים רבים. הסוגים הנוספים של החומר הפולימרי הדומים בתכונותיהם לפימו, גם הם נפוצים בשוק אך בגלל שהפיסול בפימו הוא המוכר מביניהם, שמו של הפימו הפך להיות השם הכולל למוצרים הללו.



סוגי הפימו והפיסול האפשרי בהם

פימו קלאסי- פימו זה נחשב לחומר קשה לעיצוב בהתחלה, אך ניתן לרכך אותו באמצעות לישה. לאחר מכן, החומר שומר על רכות במשך זמן רב (במידה והוא מאוחסן במקום מתאים). לפימו הקלאסי קיימים 24 צבעים בסיסיים ומחירו לא יקר במיוחד, משקלה של חבילת פימו הוא כ-63 גרם.  פימו סופט- פימו רך, מגיע רך ישר מהאריזה. גם פימו סופט מיוצר ב- 24 צבעים בסיסיים אך קיים גם בעוד 30 צבעים בעלי אפקטים מיוחדים (זוהרים, שקופים, מתכתיים וכו'). מחירו של פימו זה זהה למחיר הפימו הקלאסי, אך משקלה של חבילת פימו הוא כ- 58 גרם.
הפימו שצבר תאוצה בשנות התשעים הוא הפימו קלאסי, פימו שכזה קיים בחנויות במגוון צבעים מרהיבים ובעזרתו ניתן לעצב כלים שונים, תכשיטים, מיניאטורות, אביזרים ובעצם ניתן לפסל בפימו כל דבר העולה על הדעת.


תהליך העבודה והפיסול בפימו

תוכלו ללמוד עוד על סוגי פיסול נוספים בבלוג הבא שבא לענות על שאלות ותשובות שקשורות לפימו, פיסול בנייר, פיסול בחימר ועוד. לפני הפיסול בפימו, כדאי מאוד להתחיל לערבב צבעים. הפימו הקלאסי והפימו סופט מגיעים יחדיו ל-78 צבעים רבגוניים. כאשר נערבב צבעים אלו יחדיו נוכל להגיע לאינספור צבעים וגוונים מרהיבים ביופיים ואפילו ליצור צבעים חדשים מכמה צבעים בסיסיים. לאחר עירבוב הצבעים, צריך לודא כי החומר גמיש מספיק ורך בכדי שנוכל לפסל אותו ולעצב ממנו שלל דברים. בכדי להפוך את החומר לרך, נחמם אותו בעזרת הידיים ונחתוך לחלקים קטנים אותם נלוש באופן יסודי. בתום הלישה והריכוך ניתן להתחיל את תהליך הפיסול בפימו ולעצב דברים מדהימים וייחודיים באמצעות חומר זה. בתום הפיסול והעיצוב, נכניס את הפימו לתנור ביתי, למשך 30 דקות בטמפרטורה נמוכה (100-130 מעלות) על מנת להקשות אותו. בתום האפייה, הפימו מתגבש לצורתו הסופי ולא ניתן להמשיך ולפסל אותו.